26 Temmuz 2017 Çarşamba

KPSS'ye Hazırlanırken Neler Yapmalıyım?

Kamu Personeli Seçme Sınavında başarılı olmak için yüz binlerce kişi emek sarf ediyor. Bu zor ve meşakatli süreçte KPSS'ye doğru bir şekilde hazırlanmanın yolları nelerdir?


Lisan, Önlisans veya lise mezunlarının girdiği Kamu Personeli Seçme Sınavında başarılı olmak için büyük emekler, paralar harcanıyor. Kurslara, kaynak kitaplara harcanan paralar dudak uçuklatıyor. Peki bu sınavda başarılı olmak için izlenecek bir yol haritası var  mı?

KPSS'de ilk yılında öğretmenliği kazanmış bir birey olarak size vereceğim ilk tavsiye heyecanlanmamak ve başaracağınıza inanmak olacaktır. Çünkü her yıl yapılan bu sınava yüz binlerce aday giriyor ve yine binlercesi başarıya ulaşıyor. Başarıya ulaşanları sizden ayıran sebepler neler olabilir? Elbetteki bu konunun geçmiş bilgiler, düzenli çalışmak gibi nedenleri vardır. Ben kişisel olarak faydasını gördüğüm bir kaç durumu sizlerle paylaşmak istiyorum.

Milli Eğitim Bakanlığı veya YÖK tarafından oluşturulan soru havuzlarındaki sorular her zaman benzerlik gösterir. Bu yüzden X dersinin Y konusu ile ilgili sorulacak sorular muhakkak geçmiş yılların sorularına benzerlik gösterir. Bu yüzden ben Eğitim Bilimleri GK-GY sınavlarından önce çıkmış son 10 yılın sorusunu çözmüştüm ve büyük oranda faydasını gördüm.

Bazı dersler ise çalışmakla bitmiyor. Örneğin tarih dersine bir ömür çalışmak yerine başucu kitabı yapabileceğiniz sağlam bir kaynak alın ve yine aynı şekilde çıkmış sorular üzerinden çalışmayı deneyin. Bilgi eksikliği yaşadığınız yerlerde dönüp kaynaktan yardım almayı deneyin.

Yazarak ve kısa notlar alarak çalışın ki ilerleyen süreçte geri dönüp tekrar yapma şansınız olsun.

Alan sınavına girecekseniz alan sınavı bireysel çalışma ile anlaşılamayacak zorlukta olabiliyor. Bu yüzden internet üzerinden ders videoları izlemenizi tavsiye ederim. Dersanelerin veya kursların yaptığı deneme sonuçlarına bakarak karamsarlığa kapılmayın ve inancınızı hiç bir zaman kaybetmeyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder